dilluns, 24 de maig del 2010

EL CARÀCTER

Moltes vegades ens trobem en situacions i/o diferents moments de la vida, en els quals ens preguntem perquè una persona té aquest o aquell altre caràcter, perquè no canvia de caràcter...però quantes vegades una persona s'ha preguntat que és realment "EL CARÀCTER"?

El caràcter és allò que ens defineix com a persones i ens diferencia dels altres. Són caràcters psíquics. També és allò que ens fa ser únics al llarg de les nostres vides. El caràcter es va desenvolupant a mida que vas creixent, però segons diferents estudis s'ha arribat a la conclusió de que el caràcter d'una persona bé donats desde que es neix i a mida que vas creixent es va "Moldejant". És important no diferenciar el caràcter amb la imatge. El caràcter és la forma de ser d'una persona i la imatge és el què es projecta davant dels altres. El caràcter va molt lligat amb els diferents temperaments.


 http://www.youtube.com/watch?v=wnB_1TBZFSc

divendres, 14 de maig del 2010

PSICÒLEGS

Després de fer unes quantes entrevistes a diferents psicòlegs, hem pogut arribar a la conclusió que tot i especialitzar-se en diferents tipus de psicològia, gairebé tots han d'establir la mateixa feina.

PER EXEMPLE:
Una persona que hagi estudiat piscopedagogia i llavors vulgui entrar a treballar amb una escola/institut... la generalitat no mirarà el tipus de psicològia que hagi estudit sinó tan sols el fet de que ho hagi fet.

Per tant, això demostra que l'especialitat poques vegades és important per exercir de psicòleg.


Una altre cosa important, és que els psicòlegs que no estan especialitzats concretament en psicologia " a seques" , no saben res sobre la grafologia, tot i que la grafologia actualment a avançat molt i és una manera com d'altres important per saber una mica més profundament el caràcter d'una persona.  Seria interessant que els nous psicòlegs que surtin al públic en itnguessin ni que fós una mica de conexensa.

dimecres, 5 de maig del 2010

EL CARÀCTER DE L'HOME MODERN

El caràcter de l'home determina la seva condició de vida. Actualment, l'home vol canviar el seu caràcter i la seva forma de ser, per agradar als altres o simplement per voler-se assemblar a algun ídol/personatge famós...que els agrada. Aquest caràcter que adopta l'home l'està impulsant a adoptar una societat molt personalista i buida. Cada cop es cometen més assassinats, injustícies, vicis...Tot això ho provoca el caràcter que vol adoptar cadascú.  L'home no vol escoltar  la seva consiència i per això busca diferents maneres per no haver-ho de fer.
El caràcter de l'home necessita ser una mica més humil per poder posar sobre la taula si realment val la pena voler mostrar als altres un caràcter que no els correspon.

  • Per tan, val la pena voler canviar el teu caràcter?

diumenge, 2 de maig del 2010

TEMPERAMENT COLÈRIC

Es basa en un tipus de sistema nerviós ràpid i desequilibrat,posseeix una alta sensibilitat i un nivell baix nivell d'activitat i concentració.
És ràpid, molt actiu, pràctic en les seves decisions, autosuficient i sobretot independent.
És extrovertit, però no tant com la persona de temperament sanguini.
Es fixa metes i objectius.
És molt ambiciós.
Valora rapidament  i intuïtivament, no reconeix les possibles ensopegades i obstacles que pot arribar a  trobar en el camí si busca aconseguir una meta.

Temperaments combinats

Es basen en el fet que cap persona posseeix únicament un temperament en la seva personalitat, es van desenvolupar a complementació de la pura classificació dels quatre temperaments, les combinacions d'aquests on un dels temperaments és el dominant i un altre (o uns altres) és secundari.
Per exemple: Es diu de la persona amb temperament COL-MEL quan el temperament COLérico és el dominant i el MELancólico és el suplementari. Per tant, es tenen les diferents combinacions, MEL-COL, FLEM-SANT...

diumenge, 25 d’abril del 2010

TEMPERAMENT FLEGMÀTIC

Es tracta d'un nen/a de constitució grossa i corpulenta. Li agrada el menjar i gaudeix d'ell. . És un nen d'hàbits regulars, una vegada que se li ha ensenyat una cosa ho fa amb precisió.

És molt ordenat.
És poc impressionable als estímuls exteriors que l'envolten, té reaccions lentes,té bona memòria, pot aprendre bé tot el que es fa amb una pràctica repetida,té habilitat per la música i per la pintura. És molt perseverant en allò que emprèn.


Tractament del nen extremadament flegmàtic:

 Li convé menjar fruita, vegetals, amanides, pa integral, menjar salat i no li van bé els dolços, els greixos i els derivats de les farines blanques.
Es un nen que no aguanta les presses, necessita el seu propi ritme.Es pot bloquejar si se'l pressiona a anar ràpid. 


-Cada temperament és un món i, per tant, té les maneres de fer les coses molt diferents. Per molt que dues persones tinguin el mateix temperament, mai podran arribar a pensar per igual ni tampoc podran dur a termes actes idèntics, tot i que si que ho podran arribar a fer de manera semblant, ja que els caràcters seran semblants. Repeteixo, mai podran ser iguals.


(La imatge correspon a l'aspecte físic que tenen les persones amb temperament flegmàtic ja siguin homes o dones.)

divendres, 16 d’abril del 2010

El caràcter i el temperament

EL TEMPERAMENT

(El temperament dels homes i de les dones té classificacions diferents, ja que els homes es classifiquen segons si són colèric, flemàtics, melancòlics o colèrics, i el de les dones es classifiquen segons si la seva cara es pot posar dintre un triangle, un quadrat, un rombre, un hexàgon, etc.)

El temperament és la naturalesa general de la personalitat d'un individu. 
Hi ha quatre tipus de temperaments :
  • Temperament sanguini.
  • Temperament flemàtic.
  • Temperament melancoliós.
  • Temperament colèric.
El temperament sanguini

Es basa en un sistema nerviós ràpid i equilibrat que es caracteritza per posseir una alta sensibilitat, un baix nivell d'activitat i fixació de la concentració i una moderada reactivitat al mitjà.
És una persona càlida i vivaç. Comunicatiu i receptiu per naturalesa. És considerat com una persona molt extrovertida. Sent veritablement les alegries i tristeses.
Tendeix a prendre decisions basant-se en els sentiments més que en la reflexió. 

  • Característiques
Es tracta d'una persona càlida, campatent, vivaç i que gaudeix de la vida. És receptiva per naturalesa, les impressions externes troben fàcil entrada en el seu interior on provoquen un alúd de respostes.
Tendeix a prendre decisions basant-se en els sentiments més que en la reflexió. És tan comunicatiu que, és considerat un superextrovertit.
Té una capacitat insòlita per gaudir i en general contagia a els altres el seu esperit que és amant de la diversió.


http://www.youtube.com/watch?v=-a4tJdDtw_4&feature=related


-Per molt que dues persones tinguin el mateix temperament, mai podran ser dues persones idèntiques ja que cada ésser adapta el caràcter d'una manera diferent.

dimarts, 13 d’abril del 2010

La grafologia

Un dels punts que estem treballant molt a fons és la "grafologia".
La grafologia consisteix en l'estudi de l'escriptura de les persones. Aquesta, revel.la la personalitat, l'activitat, la intel.ligència i el temperament humà.
La grafologia s'estudia a partir de: la mida de la lletra, els marges del paper, la inclinació, el color, la força del traç, l'interliniat...
No sempre, tot el què surti com a resultat en l'estudi de l'escriptura de les persones té que seguir al peu de la lletra el caràcter d'aquests, tot i que normalment si que els resultats són veritatius.